Директор GoLocal
Кожному бізнесу для розвитку потрібні ресурси, під час кризи — в особливості. Але на падаючому ринку доходи більшості компаній теж будуть падати, а значить, ресурсів буде ставати все менше і менше. Що робити в такій ситуації? Один із можливих варіантів — податися на отримання грантового фінансування і запустити таким чином розвиток свого підприємства.
ЩО ТАКЕ ГРАНТ?
Грант — це безоплатна і безповоротна допомога підприємству. Гранти бувають двох видів:
- Фінансова допомога — на рахунок підприємства поступають кошти, які компанія зобов'язується витрачати на досягнення заздалегідь затверджених цілей.
- Технічна допомога — підприємству допомагають з обладнанням, надають консультації, проводять тренінги для співробітників, оплачують участь і виставках і т.д.
Грантодавці мислять проектами, тому взаємодія з ними завжди «упакована» в проект.
Проект включає в себе:
- конкретно поставлені цілі
- способи їх досягнення (робочий план)
- визначені кількісні та якісні результати
- чіткі часові рамки
- детально прорахований бюджет
На що виділяють гранти? На створення додаткових робочих місць, на збільшення обсягів виробництва, для виходу на нові ринки і так далі.
ХТО ТАКІ ГРАНТОДАВЦІ?
Грантодавці — це організації, які ставлять за мету поліпшити умови життя в усьому світі або в конкретній країні. Їх ще часто називають «донорами», оскільки вони дають ресурси для життя підприємства: так само, як донори в лікарнях дають кров для життя пацієнтів.
В Україні працюють як національні донори (Фонд підтримки стартапів, Український культурний фонд), так і міжнародні (USAID, GIZ, SIDA та багато інших). Наразі діє близько 20 донорських програм, на які може податися будь-який малий і середній бізнес України, якщо він відповідає певним критеріям. Це близько 100 млн EUR, доступних для залучення.
Щоб дізнатися більше про донорські програми, дивіться Дайджест можливостей для бізнесу 2020 на сайті GoLOCAL: https://bit.ly/3b3u0Ud
ЯК ОТРИМАТИ ГРАНТ?
Є кілька основних лайфхаків, які допоможуть вам отримати грант:
1. Налагоджуйте комунікацію з донором. Просувайте свої ідеї, робіть так, щоб про вас і про ваш бренд знали.
2. Створюйте партнерства. З партнерами легше отримувати великі гранти і досягати більших результатів.
3. І, нарешті, звертайтеся до експертів. Експерти допоможуть вам правильно розробити грантовий проект, врахувати всі тонкощі і обійти підводні камені.
Але отримання гранту займає час. Тож краще не вагайтеся і почніть діяти вже сьогодні!