Aliona Guseva
Content Director в UFuture
Наріжний камінь більшості малих та середніх бізнесів саме у комунікаціях. Під останніми розуміється об’єднане поняття маркетингу, реклами та PR.
Чому так відбувається? Найчастіше через оманливе відчуття, що для розвитку не потрібна бізнес-стратегія. А сама компанія форсує від бухти до бухти свій корабель, не розуміючи чіткого напрямку, у якому потрібно рухатись. Зазвичай це призводить до категоричних меседжів і розмивчастих завдань підвідомчим підрозділам, де просування і популяризація бренду не працюють у єдиному човні.
У таких випадках доречними будуть наступні кроки:
• Окресліть свій бізнес.
Створіть для нього історію, виокреміть конкретні продукти або послуги, визначтесь із цільовою аудиторію та задачами бізнесу, як такого.
• Займіться брендингом компанії.
Люди готові платити за продукт лише тоді, коли він закриває їх потреби, є найкращим у своїй галузі та має відмінний дизайн. Щодо останнього важливим є оформлення брендбуку для проявлень контент-маркетингу і спрощеного бріфування продуктів. Важливим буде нагадати, що рівень брендингу має відповідати рівню продукції, та не вводити в оману пересічного споживача. Щоб там не говорив бренд-менеджер.
• Займіться власним брендингом.
Найчастіше у гонитві за класними продажами та зовнішніми атрибутами і айдентикою власник бізнесу забуває про особистий бренд. Важливо працювати над власним іміджем як власника бізнесу, як спеціаліста у своїй області і як частини глобального колеса.
• Використовуйте омніканальність
Якщо раніше сайт компанії та кілька месенджів у її розділі новин закривали потребу комунікації із ринком та споживачам. Сьогодні ж в українських реаліях важливо використовувати різні типи контенту і різні майданчики для їх трансляції. Зокрема Facebook, Instagram, Telegram-канали, Youtube, ЗМІ, email-маркетинг та онлайн- і офлайн події різної спрямованості. Все залежить від типу продукту — B2B, B2C, масового вжитку і т.д.
• Користуйтесь різними типами контенту.
Як вже зазначалось у попередньому пункті, на різних майданчиках спрацьовують різні типи контенту — це можуть бути в тому числі і подкасти, відеоролики, безкоштовні або доступні за ціною довідники, презентації, списки, корисні джерела або навіть книги та інші канали, релевантні для вашої аудиторії.
І найголовніший пункт — це розуміння бюджету, який ви готові витратити на це та потреби, які плануєте ним закрити. Із турботою в першу чергу про споживача, а не про сам бізнес.